آموزش چگونگی فعال کردن ذخیره سازی خودکار (Auto Save) در ورد

حتما بارها برای شما هم اتفاق افتاده که در حال تایپ یا ویرایش کرده یک فایل در ورد ( Microsoft Word ) باشید و آن را ذخیره نکرده باشید و به علت‌های ناگهانی سیستم خاموش شود. در این صورت تمام آن‌چه برایش ساعت‌ها زحمت کشیده‌اید از بین می‌رود و این موضوع می‌تواند تجربه بسیار ناخوشایندی باشد .

در این مقاله می‌خواهیم نحوه فعال‌سازی تنطیمات لازم برای ذخیره سازی خودکار در ورد را به شما آموزش دهیم تا هرگز به این مشکل دچار نشوید و فایل‌های شما هر اتفاقی هم که بیفتد قابل بازیابی باشند. اگر در سیستم خود ویژگی ذخیره سازی خودکار (Auto Save) در ورد را فعال کنید خود ورد به صورت خودکار فایل را دائما ذخیره خواهد کرد تا اطلاعات شما از دست نروند و شما هم نگرانی نخواهید داشت.

فعال کردن ذخیره سازی خودکار در ورد

نحوه فعال کردن AutoRecover ( ذخیره سازی خودکار در ورد )

برای فعال سازی این قابلیت باید مراحل زیر را پیش بروید.

  • در ابتدا به نوار ابزار Word رفته و سپس روی پنجره File  کلیک کنید.
  • در لیست سمت چپ بر روی گزینه Options کلیک کنید.
  • تب Word Options برای شما باز می‌شود. در این پنجره در منو سمت چپ بر روی گزینه Save کلیک کنید.
  • در قسمت Save Document ، گزینه Save AutoRecover Information every را انتخاب کنید تا تیک آن فعال شود. به محض این که روی این گزینه کلیک کنید کادری باز می‌شود که مربوط به minutes است. شما در این قسمت می‌توانید بازه زمانی که می خواهید مایکروسافت ورد به صورت خودکار سند را ذخیره کند وارد کنید.
  • برای آن ‌که مکان پیش فرض فایل های AutoRecover را تغییر دهید در سمت راست Auto Recover file location  بر روی Browse کلیک کنید.
  • سپس روی کادر Modify Location  کلیک کرده و مکانی که برای ذخیره فایل‌ها مدنظر دارید وارد کنید و گزینه Ok را انتخاب کنید.
  • در پایان پنجره Word Options را بسته و بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل ورد به صورت خودکار فایل‌های شما را ذخیره خواهد کرد.

فعال کردن ذخیره سازی خودکار (Auto Save) در ورد

مشاهده لیست فایل‌های ذخیره شده

روی زبانه File کلیک کنید و به قسمت Info بروید. گزینه Versions را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید لیستی از نسخه های ذخیره شده به صورت خودکار را مشاهده کنید که در بازه‌های زمانی که تعیین کرده بودید ذخیره شده‌اند.

دقت کنید که فایل‌هایی که به صورت Auto save ذخیره می‌شوند قابل دسترسی‌اند. حتی زمانی که فایل ورد را به صورت دستی ذخیره کرده باشید. اما هنگامی که فایل ورد را ببندید و دوباره آن را باز کنید، فایل‌های ذخیره شده به صورت خودکار مربوط به همان فایل دیگر در دسترس نیستند.

بازیابی تغییرات ایجاد شده در ورد با استفاده از AutoRecover

برای بازیابی آخرین تغییراتی که در یک فایل ورد ایجاد کرده‌اید و آن را ذخیره نکردید باید این مراحل را طی کنید.

  • در قسمت نوار ابزار Microsoft Word بر روی پنجره File کلیک کنید. سپس در صفحه Info بر روی بخش Versions  کلیک کنید. این بخش فایل‌هایی را شامل می‌شود که بدون ذخیره شدن بسته شدند یا این‌که به صورت خودکار AutoRecover  ذخیره شدند.
  • سپس نسخه ذخیره نشده فایل را در حالت Read-Only mode با یک پیام درون نواری زرد در بالای پنجره مشاهده می‌شود که می‌گوید این فایل موقت و قابل بازیابی می‌باشد. برای این که فایل را به صورت کامل ریکاوری کنید کافی است که گزینه Restore را در نوار زرد انتخاب کنید.
  • سپس یک پیام می‌بینید که از شما می‌پرسد آیا قصد بازیابی آخرین نسخه ذخیره شده فایل را دارید؟ اگر مطمئن هستید روی گزینه Ok کلیک کنید.
  • پس از این مرحله ورد در حالت Read-Only mode باقی می‌ماند. برای بازگشتن به حالت ویرایش گزینه Edit Document را در منو View انتخاب کنید.

نحوه ریکاوری یک فایل ورد ذخیره نشده

  • برای بازیابی یک فایل ذخیره نشده ابتدا ورد را خالی باز کنید.
  • سپس روی تب File  کلیک کنید. در منو سمت چپ گزینه Open را انتخاب کنید. در صفحه اول لیستی از فایل‌های اخیر را مشاهده می‌کنید. از طرفی اگر کلیدهای ترکیبی Ctrl + O را فشار دهید همین قسمت برای‌تان باز می‌شود.
  • سپس در بخش راست صفحه Open و در پایین لیست Recent Documents  بر روی پوشه Recover Unsaved Documents  کلیک کنید. علاوه بر این می‌توانید در صفحه Info بر روی Manage Versions کلیک کنید و در پایین منو کشویی گزینه Recover Unsaved Documents  را انتخاب نمایید.
  • پس از این مرحله‌ها پنجره‌ای برای‌تان باز می‌شود که فهرستی از فایل‌های ذخیره نشده را به شما نشان می‌دهد. فایل مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Open  را انتخاب کنید.
  • دقت کنید که این فایل‌های قابل بازیابی با رشته‌ای از اعداد نام‌گذاری شده‌اند، پس احتمالا پیدا کردن فایل مورد نظر خود کمی سخت خواهد بود. اگر به تاریخ و زمان هر فایل دقت کنید برای‌تان راحت‌تر خواهد بود.
  • فایلی که انتخاب می کنید با حالت Read-Only mode باز می‌گردد و در نوار زرد بالای فایل پیغامی مشاهده می‌کنید که می‌گوید این فایل قابل بازیابی است.
  • برای ذخیره کردن آنSave As  را انتخاب کنید. در پنجره بعدی مکانی که می‌خواهید فایل در آن ذخیره شود وارد کنید و روی گزینه Save کلیک کنید.
  • حتی پس از ذخیره کردن این فایل در حالت Read-Only mode باقی می‌ماند و کافی است در منو View گزینه Edit Document را انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی :